Job 12 van 14


Report this listing

Solliciteren



Expert Burgerzaken


Functie

De cluster Klant is het hart van de stedelijke dienstverlening en overkoepelt de administratieve stadsbalies uit het centrum en de deelgemeenten in onder meer de materie Burgerzaken, Parkeren, Vrijetijd, Werk & Ondernemen, Welzijn & Zorg. Een onberispelijke dienstverlening is de kerntaak van de cluster Klant. Dit heeft betrekking op zowel de deskundigheid als de klantgerichtheid van de dienstverlening en het personeel.  De dienst Burgerzaken maakt deel uit van de cluster Klant en verzorgt de dienstverlening in Bevolking, Burgerlijke Stand en Vreemdelingenzaken.

Nu zijn we op zoek naar een enthousiaste Expert Burgerzaken om ons team te versterken.


Jobomschrijving

  • Je ondersteunt het diensthoofd Burgerzaken en het clusterhoofd Klant in de materie Burgerzaken.
  • Je bent als deskundige Burgerzaken gespecialiseerd in de thema’s bevolking, burgerlijke stand en vreemdelingenzaken en ondersteunt en adviseert medewerkers vanuit die expertise.
  • Je stuurt de administratieve medewerkers en baliemedewerkers van de dienst aan en je zorgt voor een deskundige en klantvriendelijke dienstverlening op fysiek, telefonisch en digitaal vlak.
  • Je gaat steeds op zoek naar verbeteringen in de werking en de dienstverlening, volg je de wetgeving op en ben je het aanspreekpunt voor complexere dossiers.
  • Je doel is een onberispelijke dienstverlening aanbieden aan elke klant.

Jouw profiel

Stad Brugge hecht meer belang aan kwaliteiten en competenties van mensen dan aan leeftijd, geslacht, gender, nationaliteit, afkomst, geaardheid, handicap, geloof of levensbeschouwing.
  • Je beschikt over een bachelor
    OF
  • Je beschikt niet over een bachelor maar wel over minimum 5 jaar relevante professionele ervaring in/met burgerzaken . Je documenteert de gevraagde werkervaring uitgebreid in jouw CV en/of motivatiebrief.
  • Je hebt een grondige kennis van de basiswetgeving op het niveau van het bestuur (decreet lokaal bestuur, …) of je bent bereid deze snel eigen te maken.
  • Je beschikt over een goede kennis van algemene management- en HR technieken.
  • Je hebt een goede kennis van procesmanagement.
  • Je beschikt een goede kennis van de interne procedures en dienstvoorschriften of je bent bereid deze snel eigen te maken.
  • Je kan alle relevante geldende wetgeving (Bevolking, Burgerlijke Stand, GDPR…) interpreteren en toepassen.
  • Je beschikt over een goede kennis van efficiënte werkwijzen (digitaal, lean…).
  • Je hebt een goede kennis van communicatieve vaardigheden (constructief, oplossingsgericht, klantvriendelijk en klantgericht, inzicht in klantenbinding en customer service).
  • Je beschikt over relevante kennis en kunde van informaticatoepassingen.
  • Je bent bereid om voortdurend bij te leren.
  • Verdere toelichting van de verwachte competenties vind je terug in de functieomschrijving .
*Laatstejaarsscholieren worden ook toegelaten tot de selectieprocedure als ze aan hun kandidatuur een studiebewijs van het lopende jaar toevoegen. Uiterlijk op de datum van hun indiensttreding bezorgen zij vervolgens het gevraagde diploma.

Aanbod

Samen met meer dan 1500 collega’s verzorg je de dienstverlening binnen onze centrumstad en zie je dagelijks het resultaat van jouw werk!
  • Een voltijdse contractuele aanstelling met een loon op niveau B4-B5 .
  • Je verdient een bruto maandloon van €3391,33 (zonder ervaring), over €3807.81 (5 jaar ervaring) tot maximum €5524.73 (maximale anciënniteit).
  • Anciënniteit uit de openbare sector wordt volledig verrekend.
  • Een voorlopige raming van jouw (netto)loon kan je opvragen via loonadministratie@brugge.be. Geef mee: burgerlijke staat, aantal kinderen ten laste, eigen inschatting van het aantal jaar relevante anciënniteit via gedetailleerd overzicht.
  • De loonsimulatie gebeurt op basis van een verklaring op eer en verbindt het bestuur niet tot het toekennen van de anciënniteit.
  • Een soepele verlofregeling met minimaal 31 verlofdagen voor een fulltime tewerkstelling.
  • Een flexibele arbeidsorganisatie met kansen tot telewerk, aandacht voor de work-life balance, opleiding, loopbaan- en doorgroeimogelijkheden.
  • Een gevarieerd aanbod aan sociale voordelen en personeelsactiviteiten om je collega’s beter te leren kennen.
  • Een eindejaarstoelage, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer of gratis openbaar vervoer en een aanvullende pensioenverzekering.
Hoe ziet de selectieprocedure er uit?
Deze selectieprocedure bestaat uit een aantal verschillende proeven:
  • preselectie op basis van het ingediende CV
  • mondelinge proef + case - 25/4/2024
  • psychotechnische proef (+niveau-& capaciteitstest) - week 29/4/2024 en/of week 6/5/2024
  • einddeliberatie: 14/5/2024

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht